HoryzontyHoryzonty

Fotowyprawy: Dolomity i Wenecja

Terminy i zgłoszenia

O wyprawie

  • Monumentalne szczyty Dolomitów w świetle wschodzącego i zachodzącego słońca
  • Wspaniałe punkty widokowe na wysokich przełęczach Dolomitów
  • Kolorowa wyspa Burano
  • Gondole "tańczące" przy weneckim wybrzeżu
  • Weneckie mosty i pałace
  • Plener i warsztaty fotograficzne z instruktorami

Na północ od Wenecji strzelają w niebo potężne iglice Dolomitów. To jedne z najpiękniejszych gór na świecie, o tak bezkompromisowych krajobrazach, że na pierwszy rzut oka trudno w nie uwierzyć. Kanały z gondolami, odbijające się w wodzie fasady wystawnych pałaców, labirynt prowadzących nie wiadomo dokąd przejść i zaułków – nie ulega wątpliwości, że Wenecja została stworzona z myślą o artystach wizualnych. To nie jest realne miasto, lecz scenografia jakiegoś wielkiego pleneru fotograficznego lub malarskiego.

Wyspa jak dziecięcy pokój

Po nasyceniu się skarbami Wenecji wsiądziemy w tramwaj wodny vaporetto i popłyniemy na wyspę Burano. Nad wąskimi kanałami stoją tu kolorowe domki mieszkalne, wyglądające jak zbudowane z klocków. Nie ma miejsca na żadne stonowane barwy, a całość wygląda jak wielki plac zabaw. Nie ma też mowy o kiczu – ten wenecki przysiółek świetnie wpasowuje się w okoliczny krajobraz.

Europejska Patagonia

Nie trzeba lecieć na drugi koniec świata, żeby zobaczyć oświetlone zachodzącym słońcem skalne giganty. Odpowiedniki Fitz Roya i Cerro Torre można też znaleźć w Dolomitach. Najlepszy efekt jest, gdy stanie się po drugiej stronie któregoś górskiego jeziorka – wtedy pomarańczowe szczyty odbijają się w wodzie i powstaje dwukrotnie bardziej atrakcyjny kadr. Takich miejsc planujemy odwiedzić kilka – oczywiście o odpowiedniej porze.

Autobusem na siodło

Duży atut Dolomitów to ich dostępność. Na wiele przełęczy prowadzą dobrej jakości drogi, a im wyżej się podjeżdża, tym lepsze widoki. Nas będą interesować tylko te najlepsze, dlatego będziemy wjeżdżać naprawdę wysoko. Potem już tylko pozostanie rozstawienie statywu w upatrzonym wcześniej miejscu i czekanie na Światło…

Zobacz więcej
Ukryj

Galeria

Program

  • Dzień 1
    Wyjazd z Krakowa i przejazd do Mikulova
    Rozwiń
    Ukryj

    Wyjazd z Krakowa w godzinach porannych. (możliwość wyjazdu z Katowic). Przejazd na południe Czech w rejon Mikulova na wieczorny plener i nocleg.

  • Dzień 2
    Pierwsze spotkanie z Dolomitami
    Rozwiń
    Ukryj

    Dalszy przejazd w okolice Cortiny d’Ampezzo. Wieczorem pierwsza sesja z otaczającymi górami.

  • Dzień 3
    Plenery fotograficzne pośród gór magicznych
    Rozwiń
    Ukryj

    Poranna sesja z widokiem na Monte Pelmo, jeden z najwyższych szczytów Dolomitów. Śniadanie. Przejazd do dolnej stacji kolejki i wjazd na wysokość 2800 m n.p.m. Krótkie spacery i fotografowanie dzikich wysokogórskich krajobrazów. Powrót na obiadokolację, a późnym popołudniem przejazd nad jezioro Misurina i sesja fotograficzna ze szczytami odbijającymi się w wodzie.

  • Dzień 4
    Wschód słońca w górach, zachód w Wenecji...
    Rozwiń
    Ukryj

    Wjazd na wschód słońca na przełęcz z dookolnym widokiem na poszarpane pasma Dolomitów. Przejazd do Wenecji i popołudniowo-wieczorna sesja w najbardziej fotogenicznym mieście na Ziemi. Uwiecznimy na zdjęciach pałace i kościoły odbijające się w wodach Canale Grande. Zaczniemy też ćwiczyć fotografowanie słynnych gondoli.

  • Dzień 5
    Wenecja - pływające miasto
    Rozwiń
    Ukryj

    O wschodzie słońca nasze statywy będą rozstawione przy kołyszących się gondolach nieopodal Placu św. Marka. To jedyna pora dnia, kiedy jest tu zupełnie pusto. Piękną Wenecję w promieniach wschodzącego słońca będziemy mieli tylko dla siebie! Po południu popłyniemy tramwajem wodnym na Burano, słynną wysepkę z labiryntami uliczek-kanałów z kolorowymi domkami. Sesja kilkugodzinna, z możliwą przerwą na kawę lub posiłek. Powrót tramwajem wodnym do Wenecji,w okolice San Marco. Wieczorna sesja na placu i w okolicach: gondole, Ponte dei Sospiri. Złota godzina w miejscu niedaleko placu. Powrót tramwajem wodnym do hotelu.

  • Dzień 6
    Tajemnicze zaułki i urokliwe kanały
    Rozwiń
    Ukryj

    Dziś czeka nas kolejna poranna sesja na Placu św. Marka i w jego sąsiedztwie. Będziemy tu dwa razy, dzięki czemu w pełni wykorzystamy magiczne światło porannej Wenecji. Na śniadanie wrócimy tramwajem wodnym do hotelu, po czym na dobre zagłębimy się w uliczki i zaułki tego niezwykłego miasta. Cały dzień na ich fotografowaniu upłynie nam bardzo szybko, a o zachodzie słońca znajdziemy się w kolejnym doskonałym miejscu widokowym.

  • Dzień 7
    Spacer przez Wenecję
    Rozwiń
    Ukryj

    Po śniadaniu popłyniemy tramwajem wodnym do starej Wenecji, a następnie zrobimy sobie nieśpieszny spacer do mostu Rialto, skomplikowaną i piękną trasą, z setkami zaułków i mostków nad bocznymi kanałami. Dojście nad most Rialto, sesja przy moście i na okolicznych uliczkach. Fotografowanie Canale Grande i stojących przy nim pałaców z Mostu Rialto i okolicznych nabrzeży. Zobaczymy też słynny targ rybny. Powrót vaporetto do autobusu. Nocny przejazd do kraju, z postojami na posiłki.

  • Dzień 8
    Powrót do Polski
    Rozwiń
    Ukryj

    Rano powrót do Katowic i Krakowa.

Zobacz więcej
Ukryj

Warunki

Cena obejmuje:

  • Transport: autobusem (wyjazd z Krakowa i Katowic)
  • Zakwaterowanie: 6 noclegów, hotele/pensjonaty, pokoje 2-osobowe, dopłata do pokoju 1-osobowego (450 PLN)
  • Wyżywienie: 6 śniadań, 6 kolacji
  • Warsztaty fotograficzne: zajęcia teoretyczne oraz omawianie i analizowanie fotografii wykonanych w czasie pleneru
  • Opiekę polskiego przewodnika
  • Ubezpieczenie: KL do 10 000 EUR | NNW do 15 000 PLN | BP do 1000 PLN
  • Składkę na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny - 10 PLN
  • Podatek VAT

Cena nie obejmuje:

  • Biletów wstępu, opłat wjazdowych, opłat klimatycznych i przejazdów komunikacją lokalną - ok. 80 EUR
  • Wyżywienia poza wymienionym

Liczba uczestników: 15 - 20 osób

Zaliczka przy zgłoszeniu: 400 PLN

Cena dla prenumeratorów czasopisma FOTO PLUS oraz uczestników wcześniejszych fotowypraw - 3180 PLN.

Ewa Prus i Piotr Dębek, redaktorzy miesięcznika "FOTO PLUS" będą oferowali uczestnikom opiekę fotograficzną pomagając, doradzając oraz inspirując przy tworzeniu fotografii. Fotowyprawa będzie także okazją do wielu dyskusji i praktycznego zwiększenia swoich umiejętności fotograficznych.

Wyprawa organizowana jest wspólnie z FOTO PLUS.

Warto wiedzieć

  • Czym jest fotowyprawa?
    Rozwiń
    Ukryj

    Fotowyprawa to dobrze zorganizowana podróż, której celem jest nie tylko oglądanie jednych z najpiękniejszych i najciekawszych miejsc na Ziemi, ale także – a właściwie przede wszystkim – ich fotografowanie. Fotografowanie tak, aby uzyskać piękne fotografie. Piękne fotografie pięknych miejsc, a nie tak jak to jest na masowych wycieczkach – fotki znanych i modnych miejsc, które jednak na zdjęciach nie wyglądają dobrze, bo pora wykonania zdjęcia była nieodpowiednia, a podróżnik się spieszył. My się nie spieszymy i czekamy na dobre światło w najładniejszych miejscach.Podróżujemy, aby fotografować. Podróżujemy i fotografujemy w grupie podobnych miłośników rejestrowania piękna. Nawet jeśli w jakimś momencie nie fotografujemy, to większość dyskusji kręci się wokół rejestrowania obrazów – sprzętu, technik, estetyki. Atmosfera za każdym razem jest wspaniała – jak zawsze, gdy zbierze się grupa pasjonatów.

  • Czym się różni fotowyprawa od wyjazdu turystycznego?
    Rozwiń
    Ukryj

    Fotowyprawa jest tak zaplanowana, żebyśmy mogli zwiedzić najładniejsze miejsca przy najlepszym świetle. Nie wszystkie znane miejsca są fotogeniczne i na odwrót – niekiedy wizualny potencjał ma teren omijany przez masową turystykę. Fotowyprawa podporządkowana jest fotografowaniu także w kwestii doboru miejsc, w których będziemy się zatrzymywać.W trakcie trwania całej fotowyprawy pomocą uczestnikom służą instruktorzy fotografii: Ewa Prus i Piotr Dębek, redaktorzy miesięcznika „FOTO PLUS”, którzy mają doświadczenie w prowadzeniu fotowypraw, a także w realizacji kilkunastu autorskich warsztatów fotograficznych. Więcej o instruktorach: www.ewaipiotr.pl. Na fotowyprawie nie spieszymy się. Zawsze jest czas, żeby rozstawić statyw, starannie ustalić ekspozycję, sprawdzić parę wariantów kompozycji, popróbować nowych technik, porozmawiać o ustawieniach. Nie ma poganiania – za wyjątkiem sytuacji, gdy musimy zdążyć na samolot. Priorytetem jest fotografia: jeśli widzimy interesującą scenerię, to zatrzymujemy się i fotografujemy, niezależnie od tego, czy mieliśmy tu w planie postój, czy nie. Także – niezależnie od tego, czy zbliża się czas kolacji, zapada zmrok itp. W Maroku spontanicznie zatrzymaliśmy się na moście, by fotografować wschód Księżyca nad górami Atlas. (A dokładnie: autobus zatrzymał się za mostem, a my pieszo wróciliśmy na most – zatrzymywanie autobusu na moście to nie jest dobry pomysł, a bezpieczeństwo zawsze ma bezwzględny priorytet). W Etiopii mieliśmy nieplanowaną sesję na... wysypisku śmieci, gdzie uczestnicy zapragnęli fotografować stada sępów i marabutów. Fotowyprawy są dla fotomaniaków: jeśli uczestnicy chcą się zatrzymać i robić zdjęcia – zatrzymujemy się.Czas przejazdów i zwiedzania jest tak zorganizowany, aby w najatrakcyjniejszych miejscach być wówczas, gdy jest tam najlepsze do fotografowania światło. Często więc wstajemy przed wschodem słońca, aby przy pierwszych promieniach dnia z aparatami być przy którymś z lokalnych cudów. Ostatnie minuty dnia, przy pięknie zachodzącym słońcu, to też czas zarezerwowany na fotografowanie. Posiłki są... w międzyczasie, podobnie jak przejazdy, obiadkolacje często jemy dopiero po zmroku. Jedzenie, transport i noclegi są ważne, ale na fotowyprawach są zawsze podporządkowane fotografowaniu.

  • W czym fotowyprawa jest podobna do wyjazdu turystycznego?
    Rozwiń
    Ukryj

    Fotowyprawa jest zorganizowana. Nie trzeba się zastanawiać gdzie dzisiaj będziemy jeść i spać, nie trzeba szukać transportu ani pilnować godzin przesiadek. Nie trzeba znać egzotycznych języków ani zawiłości miejscowej biurokracji. Od tego wszystkiego są przewodnicy i biuro podróży Horyzonty, którzy zawczasu przygotowuje całą logistykę, a później pilnuje, żeby wszystko zagrało. Uczestnik ma się cieszyć wyjazdem i fotografią.

  • Dla kogo przeznaczona jest fotowyprawa?
    Rozwiń
    Ukryj

    Dla każdego, kto chce nie tylko „zaliczyć” egzotyczne miejsca, ale także je pięknie i niebanalnie sfotografować. Także dla osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności fotograficzne. Zainteresowanie fotografią, a nawet lekkie „zakręcenie” na punkcie robienia zdjęć jest mile widziane, a nawet wskazane. Fotowyprawa odbywa się w fotograficznym tempie – co oznacza, że w atrakcyjnych miejscach będziemy spędzać znacznie więcej czasu niż typowa wycieczka turystyczna. Dla „normalnego” turysty może to zbyt wolno i zbyt nudno. Powiedzmy to wprost: to nie są wyprawy dla „normalnych” turystów, tylko dla tych, którzy zawsze się zżymali, że wycieczka już pędzi dalej, a oni by jeszcze chcieli zostać chwilę i pofotografować, albo przynajmniej lepiej poznać zwiedzane miejsce i wczuć się w jego atmosferę.

  • Co musi umieć uczestnik fotowyprawy?
    Rozwiń
    Ukryj

    Nic nie musi umieć. Naprawdę. Na fotowyprawach mamy zarówno zaawansowanych fotograficznie uczestników, jak i zupełnie „zielonych”. I staramy się, aby dla każdego był to wyjazd owocny i udany. Do dyspozycji uczestników są instruktorzy fotografii – redaktorzy miesięcznika FOTO PLUS – którzy pomagają, doradzają, wyjaśniają, inspirują i motywują. Prezentują techniki fotograficzne, korygują błędy, zwracają uwagę na fotograficzne zagrożenia. I są do dyspozycji, gdy uczestnicy mają wątpliwości lub problemy. Nie ma pytań związanych czy to z samym fotografowaniem, obsługą aparatu czy też z kwestiami edycyjnymi lub estetycznymi, których nie wypada lub nie należy zadawać. Pytać można zarówno o funkcje aparatu, metody radzenia sobie z pomiarem ekspozycji w konkretnych miejscach, jak i o sprawy związane estetyką, a nawet etyką i prawem. Instruktorzy służą swoją wiedzą i doświadczeniem zarówno w czasie trwania samej fotowyprawy, jak i po niej – jeśli więc jakieś pytania przyjdą do głowy później lub pojawią się problemy związane z obróbką przywiezionych zdjęć, można te problemy spisać i wysłać mailem.

  • Czy trzeba być fotografem, by uczestniczyć w fotowyprawie?
    Rozwiń
    Ukryj

    Nie, nie trzeba. Można nawet jechać bez aparatu. Jednak trzeba być przygotowanym na to, że tempo i organizacja wyjazdu będzie dostosowana do fotoamatorów. Jeśli natomiast ktoś zawsze chciał nauczyć się fotografować, tylko nie miał wcześniej czasu lub okazji (albo obu), to fotowyprawa będzie stanowiła doskonałą okazję, aby połączyć zwiedzanie z nauką posługiwania się aparatem fotograficznym. Przez 9 dni (tyle przeciętnie trwa fotowyprawa) dostępni będą instruktorzy, gotowi odpowiedzieć na każde, najbardziej nawet banalne pytanie, i wytłumaczyć wszystkie kwestie techniczne lub estetyczne, które wydają się trudne lub niezrozumiałe. Sporo wiedzy i doświadczenia można zdobyć przez rozmowę i wspólne fotografowanie z innymi uczestnikami, wśród których często trafiają się bardzo dobrzy fotografowie.

  • Jaki sprzęt fotograficzny jest potrzebny na fotowyprawie?
    Rozwiń
    Ukryj

    Zdecydowanie zalecamy zabranie ze sobą aparatu dającego pełną kontrolę fotografowi – a więc z trybem manualnym (mile widziany również priorytet przysłony), z ręczną kontrolą czułości ISO, balansu bieli i sposobu zapisu zdjęć (RAW lub wysokiej jakości JPEG). Nie musi to być lustrzanka (choć wszystkie lustrzanki spełniają te warunki), ale bezlusterkowiec lub zaawansowany kompakt pozwolą również efektywnie uczestniczyć w fotowyprawie.Drugim silnie zalecanym narzędziem jest statyw. W miarę możliwości finansowych porządny, a nie plastikowy szmelc z supermarketu, ale jednocześnie na tyle lekki, żeby noszenie go nie było zbyt męczące. Trzeba zabrać odpowiednią liczbę kart pamięci, aby starczyło ich na półtora tygodnia intensywnego fotografowania lub – mniej zalecana opcja – zabrać ze sobą notebooka, aby archiwizować zdjęcia w trakcie wyjazdu. Wariant z notebookiem jest bardziej uciążliwy i mniej bezpieczny, a nawet wówczas wskazane jest zabranie kart pamięci na co najmniej 3 dni fotografowania. Koniecznie trzeba też zabrać akumulatory, które pozwolą na co najmniej dwa dni intensywnego używania aparatu. Program niektórych fotowypraw może przewidywać np. noclegi na pustyni lub w górskim obozowisku bez dostępu do prądu. Nawet jeśli jednak program fotowyprawy nie przewiduje atrakcji – lepiej być zabezpieczonym przed awarią sieci energetycznej, co może się zdarzyć w każdym kraju. Dobór obiektywów, filtrów, lamp błyskowych i innych akcesoriów zależy od upodobań i preferencji uczestnika. Nie jest niezbędne dokupywanie żadnego sprzętu, jeśli ma się aparat z trybem manualnym, odpowiedni zapas kart i baterii oraz statyw. Owszem, dodatkowe obiektywy czy filtry (zwłaszcza polaryzacyjny i filtry szare) poszerzają możliwości fotograficzne, ale da się zrobić udane zdjęcia nawet zaawansowanym kompaktem. Przed każdą wyprawą instruktorzy przygotowują informację jakiego typu sytuacje fotograficzne czekają uczestników oraz jaki sprzęt może być przydatny. Można ponadto zasięgnąć bezpośrednio opinii instruktorów.

  • Czy taka formuła się sprawdza?
    Rozwiń
    Ukryj

    Sprawdza się doskonale od 2011 roku, jesteśmy więc przekonani, że i teraz świetnie się sprawdzi :)

  • UBEZPIECZENIE W TRAKCIE WYJAZDU
    Rozwiń
    Ukryj

    W trakcie wyjazdu uczestnicy ubezpieczeni są w ramach pakietu "Bezpieczne Podróże" w wariancie Travel (zakres standard) w T.U. Signal Iduna na poniższe sumy:

    KL - Koszty Leczenia - do 10 000 EUR

    NNW - Następstwa Nieszczęśliwych Wypadków - do 15 000 PLN

    BP - Bagaż Podróżny - do 1000 PLN

    Ogólne Warunki Ubezpieczenia - POBIERZ

ABY OTRZYMAĆ WIĘCEJ INFORMACJI SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Ta strona wykorzystuje pliki typu cookie. Jeżeli nie wyrażasz zgody na ich zapisywanie, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Zamknij