HoryzontyHoryzonty

Fotowyprawy: Santorini - szukając Atlantydy

Terminy i zgłoszenia

O wyprawie

  • Wyjątkowe plenery podczas wschodów oraz zachodów słońca
  • Czarne i czerwone plaże wyspy
  • Charakterystyczna dla regionu zabudowa - białe domki, niebieskie dachy, okiennice
  • Powiew starożytnej historii
  • Wyspa Nea Kameni i potężna kaldera wulkanu
  • Wyśmienita grecka kuchnia

 

To tu był legendarny ośrodek prastarej cywilizacji, którego Arystoteles bezskutecznie poszukiwał po całym Morzu Śródziemnym. To tu tańczono z bykami i układano mozaiki z delfinami, to stąd wyszedł cios, który rozbił minojski świat, a teraz pielgrzymują tu fotografowie i malarze z całego świata, by uchwycić istotę baśniowej Hellady. Witajcie na Atlantydzie!

Jedno z najsłynniejszych, najbardziej znanych (nie tylko wśród fotografów) miejsc na świecie to smakołyk dla miłośników architektury, ale... nie tylko. Santorini, wyspa z miasteczkami białych domków wiszącymi na kilkusetmetrowym urwisku to mekka fotografów i... nowożeńców. Bajkowe scenerie i wspaniałe widoki od lat są powodem, dla którego wiele par z całego świata spędza na tej wyspie miesiąc miodowy.

Santorini to nie tylko romantyczna architektura, ale również niezwykłe pejzaże. Wulkaniczne pochodzenie wyspy spowodowało, że tamtejsze plaże są czarne lub czerwone, a wędrując labiryntem uliczek Firy czy Imerovigli ma się cały czas w zasięgu wzroku wyspę Nea Kameni, pośrodku jednej z największych na świecie kalder. Potężna skalna misa o średnicy 10 kilometrów będzie miejscem jednego z naszych plenerów.

Za powstanie tak niezwykłej scenerii odpowiada potężny wybuch wulkanu, który 1600 lat przed naszą erą rozbił wyspę, a powstała wówczas fala zniszczyła cywilizację minojską na Krecie. Geologiczna katastrofa stała się podstawą legend o zaginionej pod falami morza Atlantydzie. W maju będziemy wspólnie szukać jej śladów wśród bajkowych biało-niebieskich domków, czarnych plaż i archeologicznych wykopalisk.

Zobacz więcej
Ukryj

Galeria

Program

  • Dzień 1
    Przelot na Santorini
    Rozwiń
    Ukryj

    Przelot z Warszawy na Santorini.

  • Dzień 2-7
    Fotograficzne odkrywanie wyspy
    Rozwiń
    Ukryj

    Każde popołudnie do zachodu słońca spędzimy wśród białych domków wiszących na klifie zachodniej części wyspy. W kolejne dni będziemy spacerować wśród ciągnących się uliczek Firy, Firostefani, Imerovigli, a przede wszystkim najpiękniejszej ze wszystkich, położonej na północnym krańcu Oia. Choć wyspa jest nieduża, to na spokojną eksplorację każdego z bajkowych miasteczek potrzeba kilku godzin – spędzając codziennie popołudnie w innej miejscowości, będziemy mieli czas na wyszukanie ciekawych kompozycji i wyczekanie idealnego światła.

    Okazją do fotografowania wschodów słońca nad morzem będzie położona blisko hotelu czarna plaża z bazaltowego piasku. Na środek dnia, oprócz dyskusji o zdjęciach, przygotowaliśmy sesje wśród wykopalisk antycznej Thiry i niedawno udostępnionej Akrothiri, wytwórni wina vinsanto i w kalderze wulkanu na wyspie Nea Kameni.

  • Dzień 8
    Powrót do Warszawy
    Rozwiń
    Ukryj

    Przelot z Santorini do Warszawy.

Zobacz więcej
Ukryj

Warunki

Cena obejmuje:

  • Transport: przelot z Warszawy na/z Santorini, transfery pomiędzy punktami programu na miejscu
  • Zakwaterowanie: 7 noclegów w hotelu***
  • Wyżywienie: śniadania
  • Profesjonale doradztwo fotograficzne podczas sesji plenerowych - szczegóły poniżej
  • Ubezpieczenie: KL, NW, BP
  • Podatek VAT

Cena nie obejmuje:

  • Kosztu biletów wstępu i rejsu na Nea Kameni: ok. 50-70 EUR
  • Wyżywienia poza w/w, koszt posiłku w lokalnej restauracji ok. 20 EUR
  • Wydatków natury osobistej
  • Napiwków

Liczba uczestników: 15 - 20 osób

Zaliczka przy zgłoszeniu: 1200 PLN

*Cena dla prenumeratorów czasopisma FOTO PLUS oraz uczestników wcześniejszych fotowypraw: 4150 PLN.  *Rabat nie łączy się z innymi rabatami lub promocjami.

Ewa Prus i Piotr Dębek, redaktorzy miesięcznika "FOTO PLUS" będą oferowali uczestnikom opiekę fotograficzną pomagając, doradzając oraz inspirując przy tworzeniu fotografii. Fotowyprawa będzie także okazją do wielu dyskusji i praktycznego zwiększenia swoich umiejętności fotograficznych.

Wyprawa organizowana jest wspólnie z FOTO PLUS.

DFV

Warto wiedzieć

  • Czym jest fotowyprawa?
    Rozwiń
    Ukryj

    Fotowyprawa to dobrze zorganizowana podróż, której celem jest nie tylko oglądanie jednych z najpiękniejszych i najciekawszych miejsc na Ziemi, ale także – a właściwie przede wszystkim – ich fotografowanie. Fotografowanie tak, aby uzyskać piękne fotografie. Piękne fotografie pięknych miejsc, a nie tak jak to jest na masowych wycieczkach – fotki znanych i modnych miejsc, które jednak na zdjęciach nie wyglądają dobrze, bo pora wykonania zdjęcia była nieodpowiednia, a podróżnik się spieszył. My się nie spieszymy i czekamy na dobre światło w najładniejszych miejscach.Podróżujemy, aby fotografować. Podróżujemy i fotografujemy w grupie podobnych miłośników rejestrowania piękna. Nawet jeśli w jakimś momencie nie fotografujemy, to większość dyskusji kręci się wokół rejestrowania obrazów – sprzętu, technik, estetyki. Atmosfera za każdym razem jest wspaniała – jak zawsze, gdy zbierze się grupa pasjonatów.

  • Czym się różni fotowyprawa od wyjazdu turystycznego?
    Rozwiń
    Ukryj

    Fotowyprawa jest tak zaplanowana, żebyśmy mogli zwiedzić najładniejsze miejsca przy najlepszym świetle. Nie wszystkie znane miejsca są fotogeniczne i na odwrót – niekiedy wizualny potencjał ma teren omijany przez masową turystykę. Fotowyprawa podporządkowana jest fotografowaniu także w kwestii doboru miejsc, w których będziemy się zatrzymywać.W trakcie trwania całej fotowyprawy pomocą uczestnikom służą instruktorzy fotografii: Ewa Prus i Piotr Dębek, redaktorzy miesięcznika „FOTO PLUS”, którzy mają doświadczenie w prowadzeniu fotowypraw, a także w realizacji kilkunastu autorskich warsztatów fotograficznych. Więcej o instruktorach: www.ewaipiotr.pl. Na fotowyprawie nie spieszymy się. Zawsze jest czas, żeby rozstawić statyw, starannie ustalić ekspozycję, sprawdzić parę wariantów kompozycji, popróbować nowych technik, porozmawiać o ustawieniach. Nie ma poganiania – za wyjątkiem sytuacji, gdy musimy zdążyć na samolot. Priorytetem jest fotografia: jeśli widzimy interesującą scenerię, to zatrzymujemy się i fotografujemy, niezależnie od tego, czy mieliśmy tu w planie postój, czy nie. Także – niezależnie od tego, czy zbliża się czas kolacji, zapada zmrok itp. W Maroku spontanicznie zatrzymaliśmy się na moście, by fotografować wschód Księżyca nad górami Atlas. (A dokładnie: autobus zatrzymał się za mostem, a my pieszo wróciliśmy na most – zatrzymywanie autobusu na moście to nie jest dobry pomysł, a bezpieczeństwo zawsze ma bezwzględny priorytet). W Etiopii mieliśmy nieplanowaną sesję na... wysypisku śmieci, gdzie uczestnicy zapragnęli fotografować stada sępów i marabutów. Fotowyprawy są dla fotomaniaków: jeśli uczestnicy chcą się zatrzymać i robić zdjęcia – zatrzymujemy się.Czas przejazdów i zwiedzania jest tak zorganizowany, aby w najatrakcyjniejszych miejscach być wówczas, gdy jest tam najlepsze do fotografowania światło. Często więc wstajemy przed wschodem słońca, aby przy pierwszych promieniach dnia z aparatami być przy którymś z lokalnych cudów. Ostatnie minuty dnia, przy pięknie zachodzącym słońcu, to też czas zarezerwowany na fotografowanie. Posiłki są... w międzyczasie, podobnie jak przejazdy, obiadkolacje często jemy dopiero po zmroku. Jedzenie, transport i noclegi są ważne, ale na fotowyprawach są zawsze podporządkowane fotografowaniu.

  • W czym fotowyprawa jest podobna do wyjazdu turystycznego?
    Rozwiń
    Ukryj

    Fotowyprawa jest zorganizowana. Nie trzeba się zastanawiać gdzie dzisiaj będziemy jeść i spać, nie trzeba szukać transportu ani pilnować godzin przesiadek. Nie trzeba znać egzotycznych języków ani zawiłości miejscowej biurokracji. Od tego wszystkiego są przewodnicy i biuro podróży Horyzonty, którzy zawczasu przygotowuje całą logistykę, a później pilnuje, żeby wszystko zagrało. Uczestnik ma się cieszyć wyjazdem i fotografią.

  • Dla kogo przeznaczona jest fotowyprawa?
    Rozwiń
    Ukryj

    Dla każdego, kto chce nie tylko „zaliczyć” egzotyczne miejsca, ale także je pięknie i niebanalnie sfotografować. Także dla osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności fotograficzne. Zainteresowanie fotografią, a nawet lekkie „zakręcenie” na punkcie robienia zdjęć jest mile widziane, a nawet wskazane. Fotowyprawa odbywa się w fotograficznym tempie – co oznacza, że w atrakcyjnych miejscach będziemy spędzać znacznie więcej czasu niż typowa wycieczka turystyczna. Dla „normalnego” turysty może to zbyt wolno i zbyt nudno. Powiedzmy to wprost: to nie są wyprawy dla „normalnych” turystów, tylko dla tych, którzy zawsze się zżymali, że wycieczka już pędzi dalej, a oni by jeszcze chcieli zostać chwilę i pofotografować, albo przynajmniej lepiej poznać zwiedzane miejsce i wczuć się w jego atmosferę.

  • Co musi umieć uczestnik fotowyprawy?
    Rozwiń
    Ukryj

    Nic nie musi umieć. Naprawdę. Na fotowyprawach mamy zarówno zaawansowanych fotograficznie uczestników, jak i zupełnie „zielonych”. I staramy się, aby dla każdego był to wyjazd owocny i udany. Do dyspozycji uczestników są instruktorzy fotografii – redaktorzy miesięcznika FOTO PLUS – którzy pomagają, doradzają, wyjaśniają, inspirują i motywują. Prezentują techniki fotograficzne, korygują błędy, zwracają uwagę na fotograficzne zagrożenia. I są do dyspozycji, gdy uczestnicy mają wątpliwości lub problemy. Nie ma pytań związanych czy to z samym fotografowaniem, obsługą aparatu czy też z kwestiami edycyjnymi lub estetycznymi, których nie wypada lub nie należy zadawać. Pytać można zarówno o funkcje aparatu, metody radzenia sobie z pomiarem ekspozycji w konkretnych miejscach, jak i o sprawy związane estetyką, a nawet etyką i prawem. Instruktorzy służą swoją wiedzą i doświadczeniem zarówno w czasie trwania samej fotowyprawy, jak i po niej – jeśli więc jakieś pytania przyjdą do głowy później lub pojawią się problemy związane z obróbką przywiezionych zdjęć, można te problemy spisać i wysłać mailem.

  • Czy trzeba być fotografem, by uczestniczyć w fotowyprawie?
    Rozwiń
    Ukryj

    Nie, nie trzeba. Można nawet jechać bez aparatu. Jednak trzeba być przygotowanym na to, że tempo i organizacja wyjazdu będzie dostosowana do fotoamatorów. Jeśli natomiast ktoś zawsze chciał nauczyć się fotografować, tylko nie miał wcześniej czasu lub okazji (albo obu), to fotowyprawa będzie stanowiła doskonałą okazję, aby połączyć zwiedzanie z nauką posługiwania się aparatem fotograficznym. Przez 9 dni (tyle przeciętnie trwa fotowyprawa) dostępni będą instruktorzy, gotowi odpowiedzieć na każde, najbardziej nawet banalne pytanie, i wytłumaczyć wszystkie kwestie techniczne lub estetyczne, które wydają się trudne lub niezrozumiałe. Sporo wiedzy i doświadczenia można zdobyć przez rozmowę i wspólne fotografowanie z innymi uczestnikami, wśród których często trafiają się bardzo dobrzy fotografowie.

  • Jaki sprzęt fotograficzny jest potrzebny na fotowyprawie?
    Rozwiń
    Ukryj

    Zdecydowanie zalecamy zabranie ze sobą aparatu dającego pełną kontrolę fotografowi – a więc z trybem manualnym (mile widziany również priorytet przysłony), z ręczną kontrolą czułości ISO, balansu bieli i sposobu zapisu zdjęć (RAW lub wysokiej jakości JPEG). Nie musi to być lustrzanka (choć wszystkie lustrzanki spełniają te warunki), ale bezlusterkowiec lub zaawansowany kompakt pozwolą również efektywnie uczestniczyć w fotowyprawie.Drugim silnie zalecanym narzędziem jest statyw. W miarę możliwości finansowych porządny, a nie plastikowy szmelc z supermarketu, ale jednocześnie na tyle lekki, żeby noszenie go nie było zbyt męczące. Trzeba zabrać odpowiednią liczbę kart pamięci, aby starczyło ich na półtora tygodnia intensywnego fotografowania lub – mniej zalecana opcja – zabrać ze sobą notebooka, aby archiwizować zdjęcia w trakcie wyjazdu. Wariant z notebookiem jest bardziej uciążliwy i mniej bezpieczny, a nawet wówczas wskazane jest zabranie kart pamięci na co najmniej 3 dni fotografowania. Koniecznie trzeba też zabrać akumulatory, które pozwolą na co najmniej dwa dni intensywnego używania aparatu. Program niektórych fotowypraw może przewidywać np. noclegi na pustyni lub w górskim obozowisku bez dostępu do prądu. Nawet jeśli jednak program fotowyprawy nie przewiduje atrakcji – lepiej być zabezpieczonym przed awarią sieci energetycznej, co może się zdarzyć w każdym kraju. Dobór obiektywów, filtrów, lamp błyskowych i innych akcesoriów zależy od upodobań i preferencji uczestnika. Nie jest niezbędne dokupywanie żadnego sprzętu, jeśli ma się aparat z trybem manualnym, odpowiedni zapas kart i baterii oraz statyw. Owszem, dodatkowe obiektywy czy filtry (zwłaszcza polaryzacyjny i filtry szare) poszerzają możliwości fotograficzne, ale da się zrobić udane zdjęcia nawet zaawansowanym kompaktem. Przed każdą wyprawą instruktorzy przygotowują informację jakiego typu sytuacje fotograficzne czekają uczestników oraz jaki sprzęt może być przydatny. Można ponadto zasięgnąć bezpośrednio opinii instruktorów.

  • Czy taka formuła się sprawdza?
    Rozwiń
    Ukryj

    Sprawdza się doskonale od 2011 roku, jesteśmy więc przekonani, że i teraz świetnie się sprawdzi :)

ABY OTRZYMAĆ WIĘCEJ INFORMACJI SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Ta strona wykorzystuje pliki typu cookie. Jeżeli nie wyrażasz zgody na ich zapisywanie, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Zamknij